About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Monday, 15 June 2015

DIY :: CARA MUDAH ELAKKAN TUDUNG ROSAK


Cara mudah untuk elakkan tudung rosak..
khas untuk korang yang suka pakai tudung menggunakan pin.
terutamanya jenis tudung bawal..atau shawl (wide shawl)
instant shawl x payah cakap lah..x perlu guna pin ponn!

hahh..cerita pasal tudung..,bila dah pin kalau tersilap bukak kaa mesti benang 'tertarik' kan ?
pernah jadi tak ? tak pernah ?? biaq betoiii ? 99% korang tipu.hahaha.
ana tak percaya kalau korang bukak pin tak pernah tertarik benang tuh.
tudung ana banyak rosak..emmm.mungkin ana kasar sgt kot ??
ke..kalot ngn anak2 terus cabut pin..hehehe :P

jom belajar cara DIY yang mudah sangat!
untuk elakkan tudung kita rosak :)

BAHAN-BAHAN.
1. Getah
2. Gunting
3. Pin-pin yang korang ada.

tengok pic di bawah..mudah aje la..hihi





Fungsi getah tu untuk elakkan kain tudung kita tersangkut hujung pin tuh..
itu yang menyebabkan kain tersangkut dan rosak..
Ana dah buat...setakat la ni pakai tudung dah tak dak problem tudung rosak.. :)
korang pun kena try jugak tau!!

No comments:

Post a Comment