About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Wednesday, 8 April 2015

DIY barang mekap - blusher segera!!


haa..ini khas untuk korang yang suka mekap...
pernah tak korang duk mekap tiba2 bukak blusher habis ??
eh..macam tak logik plak blusher habis..
emm..blusher lupa beli ???
eh..macam tipu plak..hahaha..

ok..dah!! korang abaikan..merapu jer..
bg korang yang belum ada blusher..
macam ana lah..ana bukannya taknak beli..
sebenarnya ana tak reti nak beli..tak tau nk pakai kaler apa.hihi.
haritu lah tengok Star King punya pasal..
miss korea tu tunjuk DIY blusher!

ok bahan-bahan.........macam nak masak plak..hmmm..

1. BB CREAM
2. LIPSTICK (Warna pilihan anda)


sila abaikan rupa BB CREAM ku yang belemoih itu..hihi
ini bahan yang perlu korang ada..



cari 1 bekas kecik korang picit sikit je BB CREAM tu..xpayah letak banyak2.
pastu korang tonyoh sikit lipstik bak kata org kedah (tonyoh)hahaha..
then korang sebatikan BB cream n lipstik tuuu.
nanti akan jadi macam warna di atas.
warna blusher di tentukan warna lipstik anda.
pleaseeeee jangan guna kaler merah ang..ang.....
nanti sapu kat pipi macam opera cina plak..hehe..


beza tak ? ana x edit tau..

cara nak guna ??
sapu kat pipi macam pakai blusher biasa tu.cuma hat ni liquid laa...
korang sapu sikit ja..ana suka blusher camni..nampak lebih natural..hihi.
kalau nampak terlalu terang korang sapu bedak sikit ye :)
sila-silalah DIY sendiri..lebih jimat...

No comments:

Post a Comment