About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Saturday, 29 November 2014

Ngidam ROYAL Puding!


wahh..wah..sakan mak buyong ni tau..
ngidam makanan negeri orang! haha.
duduk kedah tapi ngidam nak makanan negeri pahang.
kenapakah???
haritu ngidam nak makan sambal hitam, itu pun asal pahang jugak.
nasib lah jiran sebelah rumah orang pahang, dia buatkan sambal hitam untuk ana.
sedapppp tauuu! seriussss!

now..ngidam Royal puding pulak..aka Puding di raja.
ni Kes tengok dalam TV.hahahaha..
macam sedap jer...macam best jer..
ana ada jugak la niat konon2 nak buat sendiri royal puding tu..
siap cari resepi kat google, tengok youtube cara buat...hehe
tapi kesudahnya tak buat-buat pun. yela..kos dia mahal ok.
baik beli siap punyaaa..terus ngappp ja..
tengok dalam FB, ada org jual siap boleh COD lagi.yeayyy!
tercapai jugak hasrat mak buyong nie :)


rasa dia sedap!!..cuma agak manis bg ana, mungkin sebab pisang tu manis sama kot.
yang warna kuning tu orang panggil jala emas, di perbuat dari kuning telor.
haaa..kan dah cakap tadi kos mahal la kalau nak buat.
sebiji telor 5kupang kat sini aka 50sen :P
nak buat jala emas ni entah berapa biji telur nak guna.hehe.
pastu ada buah prune, gajus, ceri..kuah tu di buat dari susu cair n telor kot.haha.
makan time sejuk2 best laaa.. :)

alhamdulillah..kenyang sudahhhhhh makan petang :)
anda bagaimana? hihi.

No comments:

Post a Comment