About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Wednesday, 9 July 2014

nak dapat adik :: anak buat perangai pelik


assalamualaikum :)

sejak dua menjak ni ana selalu perhati perangai amsyar..
kadang2 ana sendiri tak boleh nak handle..
makin lama makin menjadi sungguh!
xtau nak cakap macam mana..
orang kata 'budak nak dapat adik memang macamtu"
yaka ? ampa ada pengalaman tak ?

bila ana balik kerja,amsyar mula buat perangai..
mak ana sendiri pun pelik jgk ngn perangai amsyar.huhu.
mak pun kata..'laa tadi main duk elok ja, hang balik terus jadi mcmtu."
yela..kadang2 ana pun faham budak2 kalau RINDU dia x reti habaq kan..
dia mula memberontak, nak perhatian..nak manja.
OK..kita layankan saja, dulu ok, tak melebih2 sangat mengamuk dia..
tapi sekarang ana sendiri rasa macam tekanan jugak laa..
kalau ana hilang sabaq,silap2 boleh pukul dia..tapii tak bolehh..kesian.
dia baru umur setahun lebih, xkan dah nak pukul kot dengan perangai mcm tu.
org kata macam kena 'tantrum'...

bila amsyar mengamuk,semua tak kena. ana duduk tak kena,ana bangun x kena..
dukung pun x kena..haishhhh..kita pun boleh naik angin jugak..hahaha..
kira susah jugak nk pujuk dia bila dia mengamuk....
tarik napassss..urut dada..alahai anak ibu.......
tapi bila mai angin dia happy,buat lawak..gelak tu kuat gilaaa!
sampai abahwan dia kata ' haaa..gelak kuat, qeyau pun kuat mcm tu lah'

dulu..abah ana pun x leh dengaq amsyar mengamuk or qeyau..
dia marahkan mak ana pulak...sebab dia tak suka amsyar qeyau mcm tu.
tapi sekarang, abah ana sndri dah paham..mungkin sebab dia nak dapat adik.
dia buat perangai macam2..

sekarang ni suka tengok DVD pocoyo, upin ipin..
malam2 kacau ayah..ayah nk tengok bola amsyar nk tengok karton..
haa..berebut la ampa dua..ibu tidoq dulu..hehehe..
kalau kat rumah, ayah dia la yang dk melayan amsyar..
buat perangai macam tu jugak..entah sampai bila la...


Harap2 lepas dia ada adik nanti..matang sikit kot kan.hehe
sekarang nampak baby pun dia dah sukaa :)

# pic bawak anak pi taman sat time rehat waktu keja.




No comments:

Post a Comment