About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Saturday, 19 April 2014

DIY : bekas letak Handphone


assalamualaikum hai semua !
harini nak kongsi DIY bekas letak HP..

bila dah ada anak ni....barang2 seperti pisau ke, HP ke dan lain2 tak boleh letak atas meja.
nak je dia tarik dan capai sampai dapat! bahaya tauuu!!
HP la satu masalah bg ana sebab ana cas letak atas rak, memang dia boleh capai HP tuh!
nanti dia tarik wayar2 cas tu....hai risau betol..kang terputus wayar, kena beli lain pulak T_T
sebab tula ana teringat pasal DIY yg lalu ada buat bekas ni..
macam OK je kan..jom cuba...xguna modal banyak pun..hehe


sumber google

mula2 nak buat guna botol yang macam gitu..tapi non ado pulak..hihi..
Rayyan Amsyar x guna produk Johnson's..
jadi fikir punya fikir..emm baru teringat sabun pencuci baju tu dah habis..
nasib tak buang lagi tauuuu! kita recycle balik..
jadikan bekas letak HP...



sebenarnnya botol ni xdelah besar sangat..huhu.. sederhana ja..
Ana suka guna pencuci ni...wangii gilaaaaa!! tak payah celup pewangi dah..hehe
jenama tollyjoy je..1 liter RM 14 ++ kot..
ehh..ter'promot tolloyjoy pulakkk..sorryyy !

.................tapi ana xdak tutorial lahh..
ana just gunting ja jadikan bentuk seperti di bawah nieee.....
lepastu kalau ada pembalut kertas, balut la bagi nampak cantik sikit kann..nampak comel..
bila dah siap..boleh la try letak kat tempat cas tu...
wayar gulung2 masuk dalam bekas tu supaya tak nampak berjuntai OK..
sekarang ni Rayyan Amsyar pun dah tak kacau HP ibu n ayah :)



selamat mencuba.....
lebih selamat dan paling penting lebih jimat !!!

No comments:

Post a Comment