About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Tuesday, 11 February 2014

Dah setahun HERO ayah ibu :)


assalamualaikum...
Teringat kembali saat menanggung kesakitan ketika melahirkan dia.
sebaik saja dia dilahirkan..ajaibnya kesakitan yg ku tanggung itu hilang serta merta kerana melihat wajah comelnya di letakkan di dadaku, pertama kali ku menyentuh dia, ku cium, ku menyusukannya.
subhanallah..indahnya perasaan itu pertama kali bergelar title ibu :')

dulu ana selalu je fikir,
boleh kah ana menjaga anak ? sedangkan ana nk dukung baby pun tak reti dan tak berani.
boleh kah ana berjaga malam ? sedangkan ana mmg tido tak sedar diri.haha..opsss!!
boleh kah ana bersalin secara normal ? sbb ana sendiri dulu takot nk bersalin.hihi.
boleh kah ana menjadi ibu yg penyabar ? sedangkan ana ni panas baran jgk.haha.

tapi.....apa yg ana fikir itu,alhamdulilah...semua ana boleh buat.
yelaaa..ana rasa keberanian tu dtg secara tiba-tiba bukan di buat2.
lama ana tak cerita pasal putera hati ana dan suami ni.
nak cerita bermula dari lahir sampai la dah berumur 1 tahun :)
sekejap je masa ni berlalu kan ?
dan bulan febuary ni Muhammad Rayyan Amsyar dah masuk umur setahun 11 feb !!
ya ALLAH..cepatnya anakku membesar, terasa macam semalam je baru bersalin.hihi
harini nak bercerita tentang putera hati dari lahir sampailah umur satu tahun :)

Biodata :
Nama penuh : Muhammad Rayyan Amsyar bin Shafize
Tarikh lahir : 11 FEB 2013
Tempat lahir : Hosp.Sultan Abdul Halim, Sg.petani,kedah
Menerap : Umur 5 bulan
Menyulur : umur 6 bln
Merangkak : umur 8 bln.
Tumbuh gigi : umur7 bln
Berdiri : umur 9 bln
Berjalan : belum lagi.hihihi

semasa baru lahir..
tanggal 11 Feb 2013 tepat jam 8.06mlm ibu melahirkan kamu..


umur 1 hari :)
sebenarnya banyak lagi gambar amsyar tpi suma pic ni ana amik dari FB je.huhu
hari ke 7- baru di berikan. Muhammad /ygt terpuji ,rayyan /pintu syurga (pilihan ayah), amsyar / kecerdasan (pilihan ibu)
so muhammad rayyan amsyar jadi pilihan kami...

umur 17hari

umur 1 bulan
masa ni dah lepas pantang, so bawak amsyar lawat ke rumah nenek :)
amsyar dah boleh senyum dan ajak bersembang masa umur belum cukup sebulan, kira masa tu time pantang laaa..yg boleh perasan dia ajak bersembang tu sbb abah ana la duk acah2 dia..pastu dia bunyi suara,pelan je suara..hehe..mmg comel sgt dia ajak sembang tau!


2 bulan
masa umur 2bulan dah pandai senyum2 sampai nampak gusi.hehe, isap jari, dah tau nama sendiri :)

umur 3 bulan
masa umur 3 bulan, amsyar sgt suka keluar berjalan dgn ayah n ibu, tgok senyuman dia sudahlaa.hehe :)
baik je dia kalau kuar jalan2..xpernah nk menjerit or menagis..kira senang nak bwk pergi mna2 ja. sebab tu maktok dia suka usung pi sana sini..x kacau langsung!

umur 4 bulan
umur 5 bulan

suka tengok amsyar masa umur 5 bulan. sbb dia bambam sangat !!!!!
serius rasa nk gigit pipi dia.haha..suka sangat jelir lidah tuuuu..
masa ni baru boleh menerap.. ada budak menerap awal kan 3 bulan dah boleh, amsyar 5bulan.hehe
lain budak lain pekembangannya..ada lambat, ada cepat.

umur 6 bulan (raya 2013)
tahun 2013, raya bersama anak :) nasib la pakai kopiah time raya dia tak buang.huhu.. bwk pergi melawat rumah saudara langsung tak buat perangai! seronok je dia..


umur 7 bulan

amsyar seorang yg suka senyum ! ada lesung pipi kiri n kanan.. ikut ayah dia kot.hehe


umur 8bulan
biasalah..umur mcmni pantang jumpa benda sikit nak masuk mulut kan ?
dah boleh duduk, baru nk merangkak..

umur 9 bulan



umur 9 bulan..belajar makan sendiri :) dah pandai isap straw..

umur 10 bulan

11 bulan

dah mkin selim.hahaha.. kesian kan ? dulu kecik2 berisi jugak haa..
masa ni dai dah xlalu nk makan nasi, dia lebih suka makan buah..


12bulan (setahun!!!)

ini yang terbaruuu !! 
amsyar bila berhadapan dengan orang lain, dia tak perakkk..ehh..ko faham ke?haha
kira tak de masalah la..tak larik...biasa ja..
orang buli pun dia buat tak tahu, tak kedekut ok!
tapiii kalau benda yg dia nak kita tak bagi, mengamuk jugak.haha
suka tidur lewat..time tidur dia pukul 1-2pagi. kadang2 lajak sampai 3-4pgi.
naseb la ibu kau tak keja ofis hour kui 8pg dah kena pi keja..nasib la keja koi 10pgi,dpt rest jugak.
amsyar ni sgt manja dengan ibu ayah dia. kdg2 terpikir jugak mcmne la klu dia ada adik nanti :P

to my son :- Muhammad Rayyan Amsyar bin Shafize.
(andai 1hari nnt amsyar dah besar dan terbaca entry ni, )

selamat hari lahir anakku yg pertama.
tak terasa kamu semakin membesar.
senyum di wajahmu membuatkan ibu dan ayah kuat utk selalu menjagamu..
semoga menjadi ank yg soleh dan dpt menjadi seorang pemimpin dan contoh kpd adik2.
ibu dan ayah sayang kamu sgt2 :')







No comments:

Post a Comment