About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Thursday, 19 December 2013

MOTHERHOOD is AWESOME!!


" Syurga yang tuhan telah berikan kepada orang-orang yang bertakwa Allah swt letakkan di bawah kaki seorang ibu yang menggambarkan betapa Allah swt sangat memuliakan wanita, maka hormatilah wanita yang telah Allah swt muliakan "


bila tgok pic ni mesti momies dah tersenyum sorang2.hehe
pernah alami tak semua tu ? mesti pernah kan?
bak kata org 'pengalaman itu mendewasakan" yes!!
menjadi seorang ibu adalah pengalaman yg di luar jangkaan ana.
bukan mudah ye.. seorang ibu memerlukan kesabaran yg tinggi.
bila kita dah ada anak, kita akan lebih menghargai ibu kita. betul! :')
selama ni pun hargai jugak, tapi bila ada anak ni feel dia lain macam lah.hehe.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
renungkan lah................

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul) 

Bila dahaga, yang susukan aku....mak 
Bila lapar, yang suapkan aku....mak 
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak 
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak 
Bila bangun tidur, aku cari....mak 
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak 
Bila nak bermanja, aku dekati....mak 
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak 
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak 
Bila nakal, yang memarahi aku....mak 
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak 
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak 
Bila takut, yang tenangkan aku....mak 
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak 
Aku selalu teringatkan ....mak 
Bila sedih, aku mesti talipon....mak 
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.... .mak 
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak 
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! " 
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak 
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak 
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak 
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak 
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak 
Yang selalu masak makanan kegemaranku. ...mak 
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak 
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak 
Yang selalu berleter kat aku...mak 
Yang selalu puji aku....mak 
Yang selalu nasihat aku....mak 
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak 

Aku ada pasangan hidup sendiri.... 

Bila seronok, aku cari....pasanganku 
Bila sedih, aku cari....mak 

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku 
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak 

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku 
Bila berduka, aku peluk erat....emakku 

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku 
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak 

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku 
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu” 

Selalu.. aku ingat pasanganku 
Selalu.. mak ingat kat aku 

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku 
Entah bila... aku nak talipon mak 

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku 
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak 

Renungkan: 
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak? 
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah". 
Berderai air mata jika kita mendengarnya. ....... 

Tapi kalau mak sudah tiada....... ... 
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


No comments:

Post a Comment