About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Thursday, 4 July 2013

CERITA KAWIN : PART 1 - BILIK TIDUR DAN PELAMIN SIMPLE ( NIKAH )

Salam hye!
skrg ni baru rasa nk update blog..hee..
macam la rajin sgt an?
masa majlis kawin ana ritu..90% ana buat sndri..
pelamin, bilik tidur, meja makan, emm..
eh,,kenapa x 100%? sbb mak pun tlg buat skali.huhu
TQ mak sbb tolong ank kesayangan mak neh!
ana manja mak neh! huhu :P
Bila lgi nk manja, pasni dah kawin..xleh nk manja selalu..
ok..straight to the point..
ana nk cerita pasal majlis nikah 'setahun' yg lalu..hahaa
alahai..malu sngguh..cerita dah basi nie..
masa nikah..ana ada hias bilik tidur, mini pelamin dais tu..
alahh..SIMPLE jer..
lagipun bilik ana sempit..kecik....
hanya buat stakat mana yg mampu je..huhu..
ana nikah pd 19 may 2012,AHAD kot..hehe
pada mulanya ana nk nikah 01 jun, di sebabkan tok imam nk pegi umrah,
jd kena awaikan 2minggu kalau nk akad nikah dgn dia..
kenapa dgn dia? sbb tok imam ni xbyk tanya..haha [dah kenai xla rs gementar kn?]
jadi..ana setuju aje..
mulalah preparation nk buat bilik tidor n mini pelamin ala simple budget gitu!


ni mini dais kat bilik tidur..
ana buat DIY sndiri k..
alah..buat mcm lipat2 kertas kipas tu je..
yg bunga2 tu bunga tisu / bunga crepe :)
CANTIK tak? yg berjuntai2 kat bawah tu..ana guna manik n reben je.
konon2 nmpk mcm berseri la ckit.hoho..

jalur2 warna warni tu, cat dinding bilik ana..
ana buat sendiri gak..penat wohhh! tu pun hentam je x ekut ukuran.
just guna masking tape je..

cat bilik ana asal warna kuning air..(silap beli warna CAT! )
memandangkan warna kuning tu terlalu cerah sbb bilik sempit
smpai sakit mata memandang tau!,Last ana beli cat baru warna pink..
jadi ana dpt ideal nak buat jalur2 ni..xnak bg sakit mata..
dgn lebihan cat yg ada PINK n PURPLE je..
yg lain2 warna tu ana mix kan dgn pewarna makanan.hehehe..
Sehari jugak nk buat benda nie..penat sorg2 tp sgt puas hati..



pic full...bilik yg tak besar mana..
tema : BIRU n PINK
Baju nikah tu..ana upah org jahit sekali ngn baju melayu suami :)
ala jubbah ke dress mcmtu..huhu..
baru Nampak sopan kan?
pastu ana jahitkan manik2 ckit kat baju tu..
baju ni sgt SIMPLE..ada nk sewa tak? boleh je..hehe
yg kat atas katil tu ana buat bunga TANGAN FABRIK!
ala mcm kak Intan Norazam selalu buat tuh..
comey kn..tapi mak cakap pelik! T_T


ni plak pelamin separuh siap..hihi
saja TESTING dulu..
ana xde TUTORIAL untuk buat kipas bulat  ni..
tapi dlm Youtube ada..cari k..
mmg cantik dalam gambar!
Full MINI PELAMIN yg xseberapa nih! :)
ok..xlarat dah nk taip.haha
 ana harap dapat la jadi INSPIRASI buat bride to be di luar sana tu..
klu kita rajin..n nak kan kepuasan hati apa yg kita impikan,
lebih baik kita gunakan kreativiti kita sendiri..
Org akan respect tau!! :)

Jom Do It Yourself  kawan2!!!!






No comments:

Post a Comment