About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Thursday, 8 September 2011

Hidup kita di perhatikan!!

hyep...salam suma nya......
mOod harini rasa geram! huh!!
entah la...xtau nak cakap
bila hidup kita sering di perhatikan!!
macamtu la hidup bermasyarakat....
mmg xdapat d'elakkan...
^

^

^
ana bukan pa..terasa apa yang ana dengar dri mulut2 owg nie....
susahnya nak jaga hati suma owg..
suma xkena d'mata depa....
apa lagi yg depa mau????
aku sikit pun xkacau hidup ampa tau!!!
maaf pada yg terasa..
ini untuk "lepaskan geram"
^

^

^
yg sedihnya mak ana la...
kawan2 dia tu suka sangat dok kata kt dia..
ana faham perasaan mak...
abaikan mereka yer...
mak kan kenai anak nie mcm mana..
depa tu tau mengata itu ini
fitnah mak oOoii..
biar ja....
^

^
"bila ada kapel, owg sibuk tanya bila nk tunang"
"bila dah bertunang, owg sibuk tanya bila nk nikah"
"bila dah nikah, owg sibuk tanya bila nak ada anak"
"bila dah ada anak, owg sibuk tanya bila bila nak tambah lagi 1??"
mcm ni la kehidupan seterusnya...
be slowly la xpayah nak kalut2....
^

^

^
yg ana xpuas hati sekarang nieeeeee
ana dah brtunang, bajet dalam setahun la nak kawen..
yg xsyok nya..ada plak suara2 sumbang nie...
"ala,guna tiket brtunang la tu nak kua mna2 pon..
bila owg tnya jawab bertunang"
dalam hati berkata...........
heyy!! aku betunang nie bukan atas sebab tu tau!!
aku x btunang pun, hari2 leh jumpa, hari2 leh kuar...
sikit aku xkacau ampa tau!!!
kalau rasa xmau tengok, xpayah la tengok!!
err..geram aku!
ada lagi yg cakap "hey tunang lama2 xelok
buat je knuri ckit2 3 ekor ayam" 
dalam hati ku berkata lagi!!...............
punya pasai aku la nk tunang lama mana pon..
dan la simpan duit nk belanja wt kenduri nie..
xpayah nk kalut..
ada plak soh wt 3 ekor ayam??
btunang aku wt 15 ekor ayam tau!!
nanti buat skit, mulalah ampa nak kutuk kt belakang
kata aku nie kedekut!!
pikir la.......................
benda baik,tuhan akan permudahkan..
tunggu masa ajer nti aku jemput lah! kn senang??
naseb bukan bulan posa....
kalau x abeh la posa ana..hehe
^

^

^
owg sekarang suka sangat pikir yg negatif..
cubalah pikir yg positif kan lebih elok...
bila x btunang owg kata mcam2.
ingatkan dah btunang nie,OK ckit..
rupanya lagi teruk! dugaan2...
kalau dah kawin pon blom tentu abeh citer kehidupan nie..emmm
kalau ekotkan hati memang nk marah ja..
nak p ketuk pala sorg2..hahaha
kuajor sgt yer....
kalau ana marah mesti jadi macam kt bawah nie......


nak ke kita bermasam muka ngn jiran2???
ana xmau..sO,kehidupan sekarang nie
lebih banyak menjaga hati owg lain
daripada hati kita sendiri!!
percaya x??
kalau xpercaya..mungkin anda xpenah rasa lagi..
jika anda percaya, anda adalah owg yg masih waras
dan bijak dalam kehidupan berjiran ye :)

^

^

^

^
Ya allah..
Aku memohon kepadamu..
Ampunilah segala dosa2 org yg mengumpat aku..
segala fitnah yg mereka ciptakan itu..
mudah-mudahan mereka akan sedar akan kata2 mereka itu..
berilah petunjuk n hidayahmu kepada mereka..
aminnn.....


No comments:

Post a Comment