About Me

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Nurul Fahana [sg.petani,Kedah] in LOVE Mr.Husband : Shafize and Our sOn : Rayyan Amsyar & Rayyis Ammar

DOAKU HARI INI

Ya allah, berikan lah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik, tanpa memberatkan kami, jika rezeki kami berada di langit, maka turunkan lah, jika berada di bumi,maka keluarkan lah, jika jauh,maka dekatkan lah,jika dekat,maka mudahkan lah, jika sedikit maka banyakkan lah, jika banyak maka berkati lah, perkenankan lah doa hambamu ini..aminnn!!

~ Chenta ~

~ Chenta ~
sweet family

~ Our SON ~

~ Our SON ~
cinta hati kami sepanjang hayat :)

Wednesday, 28 September 2011

pelamin anganku............

salam suma nya :)
harini ni hati manyak munga2..hehe!
wahhh..sakan lah ana ni kan....
tadi smbil boring2
jejalan kt blog org..hihi
then...ternampak lah.......


^


^



^



^

sesuatu yg bekenan di hati!!
jeng.......jeng.....jeng..........

^


^


^


^



^


^


^


^


^


^
PELAMIN BUNGA KERTAS!!
(taip besor2 sikit biar nampak!hehe)
penah tgok x?????
sangat2 kreatif..seyes terpegun melihat keindahan origami ni..
bkn poligami yer......hehe...
So..jom kita layan gmbar2 pelamin tu..




suma search dri GOOGLE......
simple but so sweet OK!!




yg ini elegan lah! moden gitu...cntek sgt dgn cahaya lampunya





ni pon cantek!! geram btol lah!!
rasa nak pelamin cmnie......





wahhhh........menarik lah!!




ni adalah contoh bunga2 yg dorang buat tuuu..
nampak mcm senang je kan...



buat bunga besar2 baru cantek kann..

^


^


^


^
amacam??? puas hati x tgok pic kt atas tuh??
klu korang nk save budget..leh la wat cmnie..
tu pon klu korang kreatif lah..
insyaALLAH blh buat.....
sbb byk guna kertas jer,,lebih jimat dri beli bunga palsu kan..
sbnarnya ada byak lagi palemin cmni..
korang kena rajin search kt google je...
mcm2 pattern ada...
sO,ana ingat nk DIY PELAMIN cm ni lah...
angan2 ni akan jadi kenyataan tau! Cayalahhh!!
tunggu n lihat ana akan tunjuk yer........
"SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN":)

byee......salam sayang sumanya!!







Tuesday, 27 September 2011

malas mula menguasai diri..........

Salam!
Hyeppp....sori lahh..rasa malas sgt nk update BLOG
sbb xda pape nk di kongsikan lagi.....
Tambah2 buzy bt psediaan kawin
nk p survey sana sini......
letih rasanya....
Nnti ana update utk preparation wedding k..
mcm2 ana nk buat nie..
suma nk DIY sndiri :)
Coming Soon OK!
^

^

^

Tarikh kawin dah tentukan
Tp xleh bgtau!! Rahsia2......hehe
Sampai masa nnti baru ana umumkan......
Sejak2 nie fikiran ana runsing sgt!
Mybe pkir mcm2 kot.....
^

^

^
yg mak ana..asyik tanya ana
"hang dah ready ka nk jadi isteri nie??"
Nk kawin ni bkn sehari dua..
nk pikiaq makan minum dia, nk makan pa..suma lah!
ana jwb "klu nk ekut ready xready smpai bila pon kita xkan ready"
btoi dak???? bkn melawan ckap mak yer..tp hnya beri pndapat :)
sebenarnya ana xckup 100% ready utk jadi sorg isteri..
tp ana akan cuba ready n belajar utk menjadi sorg isteri...
tak gitu kan?? suma nie kn boleh belajar...
Xrugi pon kawin muda kan....elak MAKSIAT..
^

^

^
ana nk sangat wt KENDURI yg sederhana tp MERIAH skali!
mcm kenduri bertunang hari tu...mmg meriah...
tp ana wt meriah cara ana lah...
tak suka nk membazir sana sini...
sbb tu la ana nk buat sendiri PELAMIN,BILIK TIDUR n lain2 lagi
kalau sewa mahal sangat! wlupon pakej RM1K keatas lah..
mmg la cntek..tpi xda keunikan..suma sama
lebih bek buat sndiri dgn citarasa sendiri kan..
lagi puas hati..
pas majlis benda2 tu suma leh guna jgk....
xrugi pon kan.....
^

^

^
OK lah..nnti kita besua kembali ya..
c u next episod diary ku..hehe
daaaaa....

*SENYUM tak perlu kata apa2*


Saturday, 10 September 2011

warna Oh warna!!

haluuuu......
apa cita harini???
suma OK kah??ada sehat??
harini mOod ana OK sangat la....huhu :)
rasa semangat je nk tulis diary harini..
bkn pa..tetiba terpikir sesuatu
walaupun lmbat lagi tp ana suka pikir siap2..
sonang ckit keja nnti....
^

^

^
 apa dia???
ni haaa...warna oh kaler la.....
pasal warna utk tema wedding kami nti :)
wahhh..semangat btoi kn ana nie!
(nmpak sangat ana nie x sabar nk kawin kan??hahaha
^

^

^
kadang2 pening la dok pikir nk guna warna apa...
ada ideal tak ???
rumah ana ni xbesaq so xleh la nk guna kaler yg terang2,
sO,kena pilih kaler yg lembut2 gitu...
tp xdela la lembut sangat pon..
^

^

^
firstly ana mula ngn tema warna masa bertunang tu..
ingat x warna pa??hehe..hat mai tu msti ingat,
hat xmai ni mesti xtau apa2..
jangan mare yer ;)
^

^

Pertunangan

Pic credit by google
lebih kurang warna ni la..
Cream, pink n green
(gabungan warna2 harmoni tau!! nice giler)
^

^

^
pastu2..........................
ana dah ada ideal utk kaler akad nikah.....
taadaaaaaaaaaaa....
^

^

^

Akad Nikah

                                                                  pic credit by google
wahhhh..kaler nie mmg lembut kan???
Dusty pink or pink belacan..hihi
romantik kaler dia...nice2..suka2...
^

^
tapi kan bekenan plak kt kaler nih!

^

pic credit by google
Alah..sama ja wrna nie....
Pink +peach+yellow
^

^

^
haa..amacam?? cantek x???
huh..xabeh lagi la....
ada lagi...

^

^

^

Bersanding
pic credit by google
Tiffany Blue + Pink
perhhh!! ana mmg dah jatuh hati kat warna nie!!
Klau En.tunang tau mesti dia jeles sbb nie wrna feberet dia..
Sapa cepat dia dapat la....huhu

ada lagi......
Hand bouquet?? tau x??
ni diaaa...
^

^
pic credit by google
haa..tgok2!! cantek kn??
sama kaler ngn baju kot nnti..wahhhhhhh..

tapi ada lgi yg menarik hati ana

Hand Bouquet with button!

pic credit by google

kreatif kan hand bouquet nie??
tp owg kata agak berat kalau nk pegang..
lenguh jari jemari kot..huhu
^

^

pepun..sumanya ana nk DIY sendiri
I want to be creative!!! yeahhh!
nantikan kemunculannya..

Wait2..ada lagi laaaa........
ni warna tema untuk
^

^
Bertandang (lelaki)


pic credit by google
 Grey / white + turqoise + purple
hahh!! ini untuk belah lelaki....
hanya cadangan saja..warna biru tu wajib ada tau!
sbb en.tunang like sgt wrna biru....
tapi belah dia xtau la nk guna warna apa..ana juz cadangkan ajer :)
pening je kan tgok pic2 tu..mcm sepeten je warna dia,huhu
^

^

^
sebenarnya ni dalam perancangan ajer..
xtetap lagik..nk guna warna apa..hmmm..
juz pilih2 dulu...nnti baru confom len..
sbb byak sangat warna nie..sampai kelabu bijik mata nengoknyer!
haaa..kalau sapa2 nk buat baju raya ke, baju p kenduri ke..
bleh la try warna2 nie...
bukan untuk bakal pengantin aje tau!!
warna nie untuk semua.....

p/s: kepada tuan punya gmbar2 di atas, saya mohon maaf kerana mengambilnya
utk rujukan peribadi..di harap..halakan yer :)
thanks sumer..daaaa

MOod: riang gumbira!! :p



Thursday, 8 September 2011

Hidup kita di perhatikan!!

hyep...salam suma nya......
mOod harini rasa geram! huh!!
entah la...xtau nak cakap
bila hidup kita sering di perhatikan!!
macamtu la hidup bermasyarakat....
mmg xdapat d'elakkan...
^

^

^
ana bukan pa..terasa apa yang ana dengar dri mulut2 owg nie....
susahnya nak jaga hati suma owg..
suma xkena d'mata depa....
apa lagi yg depa mau????
aku sikit pun xkacau hidup ampa tau!!!
maaf pada yg terasa..
ini untuk "lepaskan geram"
^

^

^
yg sedihnya mak ana la...
kawan2 dia tu suka sangat dok kata kt dia..
ana faham perasaan mak...
abaikan mereka yer...
mak kan kenai anak nie mcm mana..
depa tu tau mengata itu ini
fitnah mak oOoii..
biar ja....
^

^
"bila ada kapel, owg sibuk tanya bila nk tunang"
"bila dah bertunang, owg sibuk tanya bila nk nikah"
"bila dah nikah, owg sibuk tanya bila nak ada anak"
"bila dah ada anak, owg sibuk tanya bila bila nak tambah lagi 1??"
mcm ni la kehidupan seterusnya...
be slowly la xpayah nak kalut2....
^

^

^
yg ana xpuas hati sekarang nieeeeee
ana dah brtunang, bajet dalam setahun la nak kawen..
yg xsyok nya..ada plak suara2 sumbang nie...
"ala,guna tiket brtunang la tu nak kua mna2 pon..
bila owg tnya jawab bertunang"
dalam hati berkata...........
heyy!! aku betunang nie bukan atas sebab tu tau!!
aku x btunang pun, hari2 leh jumpa, hari2 leh kuar...
sikit aku xkacau ampa tau!!!
kalau rasa xmau tengok, xpayah la tengok!!
err..geram aku!
ada lagi yg cakap "hey tunang lama2 xelok
buat je knuri ckit2 3 ekor ayam" 
dalam hati ku berkata lagi!!...............
punya pasai aku la nk tunang lama mana pon..
dan la simpan duit nk belanja wt kenduri nie..
xpayah nk kalut..
ada plak soh wt 3 ekor ayam??
btunang aku wt 15 ekor ayam tau!!
nanti buat skit, mulalah ampa nak kutuk kt belakang
kata aku nie kedekut!!
pikir la.......................
benda baik,tuhan akan permudahkan..
tunggu masa ajer nti aku jemput lah! kn senang??
naseb bukan bulan posa....
kalau x abeh la posa ana..hehe
^

^

^
owg sekarang suka sangat pikir yg negatif..
cubalah pikir yg positif kan lebih elok...
bila x btunang owg kata mcam2.
ingatkan dah btunang nie,OK ckit..
rupanya lagi teruk! dugaan2...
kalau dah kawin pon blom tentu abeh citer kehidupan nie..emmm
kalau ekotkan hati memang nk marah ja..
nak p ketuk pala sorg2..hahaha
kuajor sgt yer....
kalau ana marah mesti jadi macam kt bawah nie......


nak ke kita bermasam muka ngn jiran2???
ana xmau..sO,kehidupan sekarang nie
lebih banyak menjaga hati owg lain
daripada hati kita sendiri!!
percaya x??
kalau xpercaya..mungkin anda xpenah rasa lagi..
jika anda percaya, anda adalah owg yg masih waras
dan bijak dalam kehidupan berjiran ye :)

^

^

^

^
Ya allah..
Aku memohon kepadamu..
Ampunilah segala dosa2 org yg mengumpat aku..
segala fitnah yg mereka ciptakan itu..
mudah-mudahan mereka akan sedar akan kata2 mereka itu..
berilah petunjuk n hidayahmu kepada mereka..
aminnn.....


Sunday, 4 September 2011

Dunia ni kecik sangat!!

Cuit2......Cuit2..........blogspot!! (nada dering baru! he3)
hyep2.......salam 1 malaysia! merdeka!
ewaahhh..masih semangat merdeka gitu..
^

^

^
buat apa tu??
ngintai blog kami ey................
dah makan ke?? blom??
Jom ana belanja KFC..ada vaucer nie.hehe 
Diary kali ni 'Dunia Kecik Sangat??'
apa maksud ana...............
^

^

^

sebenarnya x da pape pun...
juz nak cita benda yg tak di sangka2...
kadang2 bila kita kenai orang tu..
xkisah la rapat or tak...
tup...tup.....nah!! saudara mara..sangkut pupu papat lah..
wahhhh..x sangka btoi!!
nak tau mcm mana masa kenduri lah..
sO,lenkali kena pergi kenduri yer..
Time nie la kita dapat kenai suma saudara mara kita..
Yg jauh yg dekat..
penah or tak penah jumpa....
Bagus kalau kita mengeratkan silaturrahim sesama insan :)
^

^

^

ni cita lain pulok...
setiap org ada sejarah silam masing2..
mana la tau kot kaple bercinta bagai nak rak..
last2 time nak kawin sah adik beradik!
tak ke parah tuuuu!!
nak jadikann citer..yg si abang org lain bela,
so mana la nak kenai adik perempuan dia kan....
kes ni selalunya dalam Drama kt TV tu..
mungkin penah terjadi kannn...
tula Dunia nie kecik sangat!!
^

^

^
sO..kalau dah kenai seorang lelaki or perempuan..
selidik lah dulu latar belakang family dia..
Kalau dia anak luar nikah pun..
jangan salahkan dia..OK!
dia pon x mintak la lahir kat dunia nie..
kita sepatotnya bersyukur sbb bertemu dengan dia..
tau napa??
sbb tuhan nak kita lindungi dia...jgn pandang hina kt dia..
(mcm pakar motivasi pulak..hehe)
^

^

^

ana brsyukur la kenai ngn my Abg..
sbb yang tolong rekemen tu pun kenai dia,kenai mak ana..
Kenai family Tok ana kt kampung tu...
Mana tak nyer..1 kmpg!! xtau pulak..huhu
So senang laaa nak korek2 rahsia.hihihi
Lagi 1..xsangka lak pakcik my Abg kenai ngn pakcik ana..
Rupanya dok main sepak takraw!!
So..senang la nk kenai ngn suma family kami..
Alhamdulillahh....:)
^

^

^

wahhhh..banyak btoi la benda yang tak di sangka2....!!
tu la ana kata 'Dunia Kecik Sangat!'
hai..taip punya taip xsedar keja banyak lagi nak buat..hehe
Lenkali kita jumpa lagi tau!!
bye suma........salam..



cute x karton yg ana lukis nie??hehe..